
Coffee Beanies
Year
2019
Coffee Beanies – lækre håndstrikkede og bæredygtige huer
Coffee Beanies skaber indtægter for fattige kvindlige kaffebønder gennem lækker sustainable fashion. Hver håndstrikket hue betyder en fordobling i kvindernes ugentlige indtægt. Et skønt projekt, der gør en forskel!
Coffee Beanies ønskede en webshop for at maksimere salg af de sæsonbetonede sustainable håndstrikkede huer. Ny identitet, opdatering af logo, labels og en række POS-materiale blev udviklet og danner sammen rammen om et nyt, smukt og ensartet Coffee Beanies brand.
Branding
Coffee Beanies ønskede to unisex labels til huer. I stedet endte vi på to unisex labels og et label med et feminint udtryk – alle med farver baseret på insights i trends og sustainable fashion.
Samtidig fik logoet en overhaling. De meget fine grafiske kaffebønner forblev, hvorimod fonten blev opdateret til en moderne og læsevenlig font – selv på de små vævede 30x30mm hue-labels.

”Fantastisk samarbejde med Vibeke. Hun sætter sig ind i problemstillingerne, sparrer og giver gode råd. Og så er hun SÅ dygtig og kreativ!
Aimee KjaerCoffee Beanies
Farver
Efter research i AW 19/20 farver og trends, udarbejdede jeg tre farvekombinationer til brug i labels og andet materiale. To i unisex-farver, og en med at mere feminint udtryk.
Dusty Pink
#F1A598
Curry Yellow
#E5A231
Mellow Blue
#4A7D85
Camel
#CA7B44
Sunshine Yellow
#c62a41
Curry Yellow
#E5A231